۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد
معرفي معاون آموزشي
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه
 
نام و نام خانوادگی : 
 
دکـتر عبدالکریم مؤذنی رودی
اسـتادیار گـروه بیوشیمی
 
سوابق آموزشی پژوهشی: رزومه
 
  آدرس : ایرانشهر _ خیابان بلوچ _ بلوار بلوچ _ معاونت آموزشی و پژوهشی
تلفن: 37210483-054
فاکس : 37210483-054
پست الکترونیک :Moazeni.roodi@gmail.com
                    Moazeni.roodi@irshums.ac.ir
سوابق آموزشی و اجرایی :
مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

شرح وظایف
 

معاونت آموزشی دانشگاه عهده دار انجام و نظارت ستادی کلیه امور آموزشی دانشگاه می باشد که عمده ترین وظایف آن به شرح زیر است:

- 1 برنامه ریزی، تهیه و تنظیم اصول کلی برنامه های آموزشی و ارایه خط مشی سیاست های آموزشی به هیأت رئیسه دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آنها پس از تصویب

- 2 مطالعه و بررسی آیین نامه های آموزشی و ارائه پیشنهادات لازم به شورای آموزشی دانشگاه و شورای عالی برنامه ریزی برای باز نگری و بهبود آنها

- 3 ارزشیابی و ارزیابی مستمر وضعیت دانشجویان و مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل آموزشی دانشجویان از لحاظ پیشرفت های علمی و عملی آنان و ارائه گزارشات لازم به رئیس دانشگاه

-4 رسیدگی به برنامه های آموزشی دانشگاه و اظهارنظر در مورد تغییر یا توسعه آنها

- 5 بررسی و اظهارنظر در خصوص راه اندازی رشته ها و گروه های آموزشی جدید مصوب و نیز دوره های جدید تحصیلات تکمیلی دانشگاه متناسب با نیاز

- 6 بررسی و اظهارنظر در خصوص راه اندازی رشته های جدید غیرمصوب و ارائه پیشنهادات لازم به شورای عالی برنامه ریزی برای تصویب آنها

-7 برنامه ریزی برای دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور استفاده هرچه بهتر از آیین نامه مربوط

-8 همکاری با وزارت متبوع درخصوص برگزاری آزمون های متمرکز سراسری از جمله علوم پایه، پیش کارورزی، پذیرش دستیار، کارشناس ارشد.

 -9 نظارت بر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و اداره کل آموزش در جهت اجرای برنامه های آموزشی، و ارتقاء کیفیت آموزش

-10 تشکیل شورای آموزشی و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه و تهیه دستور جلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا

-11 تشکیل کمیسیون نقل وانتقالات دانشگاه و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات آن

-12 نظارت بر دایره امتحانات دانشگاه و نظارت بر برگزاری صحیح و سالم امتحانات

-13 برقراری ارتباط با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی در داخل و خارج از کشور به منظور انجام مبادلات دانشجویی و آموزشی و همچنین دانش آموختگان

-14 انجام تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون های دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته، علوم پزشکی (پرستاری و مامایی) و کارشناسی ناپیوسته و بررسی و انجام مکاتبات لازم جهت پذیرفته

-15 انجام امور مربوط به آزمون های ارتقاء و گواهینامه تخصصی، دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی

-16 بررسی پرونده دانش آموختگان در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته و کاردانی رشته های تحصیلی که در این دانشگاه موجود می باشد. پاسخ به هرگونه مکاتبه درخصوص دانش آموختگان به موسسات و ارگانهای دولتی و موسسات آموزشی داخل و خارج از کشوربراساس مقررات آموزشی

-17 بررسی کیفیت آموزشی در دانشگاه و ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی و مدیران آموزشی واحدهای مختلف و اعلام نتیجه ارزیابی ها جهت بهبود کیفیت آموزشی و ارائه آن به شورای دانشگاه

-18 بررسی متون جزوه ها وکتب ارائه شده از جانب اعضای هیأت علمی به لحاظ تطبیق با سرفصلهای مصوب و ارائه نتیجه به شورای دانشگاه

-19 بررسی و تایید صلاحیت علمی داوطلبان عضویت در هیأت علمی دانشگاه که باید پس از تایید گروه آموزشی ذی ربط از طریق رئیس دانشکده به شورای ارجاع شود

-20 نظارت بر اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی، از طریق دفتر نظارت و ارزیابی آموزش دانشگاه

-21 حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه، از طریق اعمال نظارت مستقیم بر کار آنها و نیز ایجاد هماهنگی بین آن واحدها

-22 اصلاح روش های کیفیتی تدریس و فراهم نمودن زمینه مناسب به منظور ایجاد خلاقیت و نوآوری در آموزش

-23 استفاده از نرم افزارهای جدید و پیشرفته رایانه ای در فرآیندهای آموزشی

-24 برگزاری کارگاه های آموزشی متناسب با نیاز اساتید

-25 نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به هیأت رئیسه

-26 ایجاد زمینه رشد و توسعه انفورماتیک و خدمات رایانه ای امور آموزشی جهت پیشبرد اهداف آموزشی

-27 مکانیزه نمودن فعالیت های خدمات آموزشی در حوزه ستادی و دانشکده های تابعه

-28 فراهم نمودن نیازهای سخت افزاری در گروه های آموزشی دانشکده های تابعه جهت استفاده از نرم افزارهای اختصاصی و دسترسی به اینترنت و سایر بانکهای اطلاعاتی مرتبط

-29 انجام بررسی های لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامه های درسی و تطبیق برنامه ها با نیازهای علمی پزشکی و اقتصادی کشور

-30 ارتقای دانش و مهارت های اعضای محترم هیأت علمی با برگزاری کارگاه های متعدد روش تدریس، روش تحقیق، ارزشیابی، طب بالینی، TQM

- 31 اعزام اعضای هیأت علمی به بورس های داخل و خارج از کشور جهت تقویت بنیه علمی کادر آموزشی و اصلاح هرم مرتبه علمی اعضاء هیأت علمی دانشگاه

-32 برنامه ریزی و نظارت بر امور تحصیلات تکمیلی و دوره ای کوتاه مدت آموزشی دانشگاه

-33 برگزاری کارگاه های آموزشی جهت گروه های مختلف بالینی به منظور توسعه و بازنگری طراحی آموزش بالینی

-34 دستور تهیه تقویم آموزشی دانشگاه و ابلاغ آن به دانشکده ها و تهیه برنامه آموزشی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری پیراپزشکی و پرستاری و تایید آن توسط وزارتخانه

-35 مطالعه و اتخاذ تصمیم در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی دانشگاه و پیشنهاد اصول اجرایی در این زمینه

-36 هدایت و نظارت بر شورای آموزشی، شورای بورس، شورای تحصیلات تکمیلی، کمیته تخصصی، هیأت ممیزه، کمیسیون موارد خاص، ستاد شاهد و ایثارگر و شورای آموزش مداوم دانشگاه

-37 فعالیت در شوراهای دانشگاه (هیأت رئیسه، شورای دانشگاه، شورای پژوهشی، شورای انتشارات و و ) ،... کمیته های مختلف دانشگاه (ارتقای کیفیت، مرگ و میر مادران و ...)

-38 اتخاذ تصمیم در مورد طرح تمام وقتی اعضای هیأت علمی آموزشی و کارکنان دانشگاه

-39 تعیین وظایف هیأت علمی و هماهنگ ساختن زمان تدریس و تحقیق و خدمات در دانشگاه

-40 ایجاد و گسترش آموزش مبتنی بر تحقیق و انعطاف پذیر

-41 تهیه و تدوین اجرای طرح های تربیت مدرس متناسب با نیاز

-42 هدایت و نظارت و تصویب عناوین رساله های دانشجویان کارشناسی ارشد و بالاتر

-43 تعریف فرایندی فعالیت های آموزشی در جهت شفاف سازی این فعالیت ها

-44 راهنمایی و ارایه مشاوره به دانشجویان

 

تاریخ به روز رسانی:
1400/03/04
تعداد بازدید:
14138
Powered by DorsaPortal